Diete speciale

Dieta fără gluten

 

Glutenul este o proteină ce se găsește în grâu, secară, orz dar se poate ascunde și în produse ca: brânza cu mucegai albastru, sosul de soia, cafeaua cu diverse arome, berea sau produsele de panificație.

Dacă medicul specialist a indicat evitarea alimentelor cu gluten, urmați câteva sfaturi utile pentru a avea parte de alegerile cele mai bune:

• Nu vă bazați pe produsele procesate și etichetate ca fiind fără gluten; alegeți alimente simple și naturale lipsite de gluten cum ar fi: fasolea, semințele, nucile, ouăle, carnea slabă, peștele, fructele, legumele;

• Nu evitați toate cerealele ci doar pe cele ce conțin gluten. În schimb este recomandată includerea în dieta zilnică: mei, quinoa, amarant și hrișcă.

• Luați multivitamine, întrucât dieta fără gluten poate duce la importante carențe alimentare.

 

Dieta pentru vegetarieni

 

Dieta pentru diabetici depinde de fiecare pacient în parte și de stilul propriu de viață (preferințe alimentare, sex, vârstă, mod de viață), toate trebuind să se sincronizeze cu medicația indicată de medic.

Alimente sănătoase ce vă pot ajuta să controlați nivelul glicemiei:

Fulgii de ovăz: pot controla nivelul glicemiei, dar consumați fără zahăr adăugat;

Orzul și grâul au aceleași proprietăți și beneficii;

Broccoli, spanac și fasolea verde (legume fără amidon); studiile arată că dieta vegetariană cu conținut redus de grăsimi este foarte benefică pentru diabetic ajutând chiar să învingă boala și să elimine (într-un număr semnificativ de cazuri) necesitatea administrării antidiabeticelor orale.

Căpșunile sunt o alternativă mai sigură de “dulce” decât prăjiturile.

Scorțișoara, conform unor studii recente, este condimentul ce poate avea efectele insulinei, reducând nivelul glucozei din sânge.